Voldríem consultar la possibilitat d¿utilitzar altres mètodes de detecció, y discriminació per tipus, de fibres d¿amiant. Limitar la detecció de fibres a la tecnologia SEM, a mes de ser molt restrictiva, va en contra del que les diferents normatives descriuen. En el nostre cas, treballem sota acreditació ISO 17025, per la detecció de les diferents fibres d¿amiant en superfícies i materials, solem utilitzar la metodologia TEM amb difracció de raig X y dispersió d¿energia (EDX), sent capaços de detectar les fibres d¿amiant mes petites (que la tecnologia SEM no pot detectar) y que, entenem, és el màxim interès per la protecció dels treballadors i usuaris dels edificis de l¿ajuntament de Barcelona.
contestada
28/d’abr./2025
El mètode SEM ha sigut considerat amb l'objectiu de localitzar els edificis municipals amb contingut d'amiant i elaborar un inventari d'acord amb el que determina la disposició addicional 14a de la llei 7/2022 de residus i terres contaminants per l' economia circular, per ser un dels recomanats per la norma UNE 171370-2, en aquest context, els criteris que hem seguit per seleccionar el sistema de microscòpia electrònica d'escombrat (SEM), són la fiabilitat del mètode respecte del sistema de microscòpia òptica emprat temps enrere per ser un sistema fiable capaç de, no només detectar amiant en els materials, també diferencia les fibres d'amiant de possibles fibres d'una altra naturalesa, sent idoni a l'objecte d'aquest contracte, així com el cost del servei per tal d'optimitzar els recursos públics.
Es tracta d'un mètode no restrictiu en compliment del principi de concurrència, permetent la participació de laboratoris locals, nacionals i europeus que compleixin els requisits tècnics establerts per aquest servei.
D'acord amb l'art. 128.1 de la llei de contractes del sector públic 9/2017, els certificats d'altres organismes d'avaluació de la conformitat equivalents també seran acceptats, als efectes del que diu aquesta llei, s'entendrà per organisme d'avaluació de la conformitat, aquell que desenvolupi les tasques de calibratge, assaig, certificació i inspecció i que estiguin acreditats de conformitat amb el Reglament (CE) n.o 765/2008, del Parlament Europeu i del Consell.