Carregant

Si us plau, esperi


001/21000372
Servei de conservació i manteniment dels Edificis, Parcs i Monuments Històric Artístics de l'Ajuntament de Barcelona, (2021-2025), amb mesures de contractació pública sostenibles.

Contracte de serveis de conservació i manteniment dels Edificis, Parcs i Monuments Històric Artístics de l'Ajuntament de Barcelona pels anys 2021-2025 amb mesures de contractació pública sostenibles


Import sense IVA
8.760.330,58 EUR
Estat
Avaluació
Periode de sol·licituds
10/de febr./2021 15:00 - 15/de març/2021 14:00

Òrgan de contractació
Tipus de contracte Tipus de procediment SARA Valor estimat Nº lots
Serveis
Obert
10.512.396,70 EUR
Nº lots 4


Forma de presentació

Estructura de l'oferta

  • Documentació administrativa
    • DEUC - Document Europeu Únic de Contractació
    • Veure declaracions responsables PCAP
  • Oferta tècnica o avaluable mitjançant judici valor
    • MEMTEC - Oferta tècnica avaluable mitjançant judici de valor
  • Oferta econòmica o avaluable mitjançant fórmules
    • Sobre electrònic C (criteris automàtics)

Divisió de l'expedient en lots

Lot Título Import sense IVA Estat
92522000-6 Serveis de preservació de llocs i edificis històrics 

1 Lot 1-Park Güell 1.239.669,42 Avaluació
92522000-6 Serveis de preservació de llocs i edificis històrics 

2 Lot 2-Monuments 3.768.595,04 Avaluació
92522000-6 Serveis de preservació de llocs i edificis històrics 

3 Lot 3-Edificis 2.512.396,70 Avaluació
92522000-6 Serveis de preservació de llocs i edificis històrics 

4 Lot 4-Monestir de Pedralbes 1.239.669,42 Avaluació

Documents i enllaços publicats de l'expedient

Document
Documents addicionals a publicar

Informe de necessitat i idoneïtat

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost Lot 1 Park Güell

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost Lot 3 Edificis

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost SS Lot 2 Monestir de Pedralbes

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost SS Lot 1 Park Güell

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost Monestir de Pedralbes

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Informe tècnic criteris valoració

Descarregar

Documents addicionals a publicar

TCQ Lot 1

Descarregar

Plec administratiu

Pliego administrativo

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost Lot 2 Monuments

Descarregar

Plec tècnic

Pliego técnico

Descarregar

Documents addicionals a publicar

TCQ Lot 2

Descarregar

Documents addicionals a publicar

TCQ Lot 3

Descarregar

Documents addicionals a publicar

TCQ Lot 4

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost SS Lot 2 Monuments

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Pressupost SS Lot 3 Edificis

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Visita Lot 3

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Visita Lot 1

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Visita Lot.4

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Visita Lot 2

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Nota aclaridora personal

Descarregar

Meses d'obertura de la licitació.

001/21000372: Mesa d'obertura de la sección Sobre C: Oferta econòmica o avaluable mitjançant fórmules

6 de maig 2021 13:30

Finalitzada

Per poder formular preguntes ha d'estar prèviament registrat, o bé manifestar l'interès mitjançant la inscripció d'una sol·licitud
Bon dia, Agrairíem ens informessin, en cas de presentar oferta als 4 lots, si a l'hora de presentar la solvència sol·licitada, hem de presentar la suma dels 4 lots o només de dos? ja que només s'adjudicarien un màxim de 2 lots a una empresa Gràcies
Publicada

24/de febr./2021

contestada

25/de febr./2021

Si es refereix a la solvència econòmica, ha de tenir un valor igual o superior a 1,5 vegades el valor anual mitjà del contracte, per a cada lot, al qual presenti oferta. Si presenta oferta a 4 lots doncs serà la suma dels 4 lots, Si es refereix a la solvència tècnica haurà d'haver realitzat els treballs que es demanen per als 4 lots. Veure clàusula 7 del PCAP
Per tal de definir la baixa ofertada per cadascun dels Lots, cal complimentar l¿Annex 2: Oferta econòmica adjunta al Plec de Clàusules Administratives Particulars. Entenem que per complimentar l¿Annex 2, cal donar les següents respostes: - Una baixa lineal del XX % sobre els preus unitaris. - Omplir el quadre per cada Lot amb els Costos Directes i Costos indirectes. Com es considera l¿aplicació d¿aquesta baixa lineal? - Omplint el quadre amb costos indirectes i directes aplicant sempre la mateixa baixa a cada concepte (oficials 1a, manobres, ajudants, tècnics, encarregats, restauradors, materials, maquinària, transports, etc.) sempre i quan no hi hagi cap categoria que quedi per sota de conveni? - Omplint el quadre amb costos indirectes i costos indirectes aplicant diferents baixes per cada concepte (oficials 1a, manobres, ajudants, tècnics, encarregats, restauradors, materials, maquinària, transports, etc.) i en base al sumatori total s¿indica la baixa mitja lineal corresponent, podent ser que hi hagi alguna categoria que quedi per sota de conveni? Salutacions i gràcies
Publicada

25/de febr./2021

contestada

03/de març/2021

-Sí, una baixa lineal que aplicarà el mateix % a tots els preus unitaris definits en el contracte. -Sí, s'ha d'omplir un quadre de costos directes i indirectes per a cada lot al qual presenti oferta. -Un cop posat el % de baixa a l'Annex 2 model d'oferta, ha d'indicar el preu sense IVA + IVA i el Preu total del contracte (en xifres i lletres) inclòs el % de baixa. Aquest import resultant s'ha de traslladar als costos directes i indirectes. És a dir, el total dels costos directes i indirectes desglossats, ha de ser igual al Preu total del contracte (en xifres i lletres) -En cap cas es pot pagar per sota dels sous establerts per a cada categoria
Bon dia, Ens podrien confirmar si les vistes programades són obligatòries per tal de poder participar a la presentació de la licitació. Moltes gràcies.
Publicada

19/de febr./2021

contestada

19/de febr./2021

No, no són obligatòries per poder presentar-se a la licitació. L'objectiu de fer les visites és facilitar informació als licitadors que els ajudi a confeccionar l'oferta amb més exactitud.
Per motius de limitació de caràcters, no podem copiar al complet les referència indicades en la consulta. Pel que fa al conveni sobre el qual s¿han de regir les ofertes econòmiques dels diferents lots, al PCAP indica el següent: ¿L'estimació dels costos salarials....hi sigui d'aplicació.¿ (Pàgina 9 del PCAP) Al PCAP també indica: ¿Si en l¿oferta anormalment baixa....són inferiors al que estableix el conveni sectorial d¿aplicació.¿ (Pàgina 48 del PCAP) Al document d¿Informe de Necessitat i idoneïtat s'indica: ¿L¿estimació dels costos salarials.....no podran ser inferiors al establerts en el conveni indicat anteriorment.¿ Consultes: -Ens podrien definir què vol dir la frase: ¿Aquesta indicació no prejutja el conveni laboral que hi sigui d'aplicació.¿ Del paràgraf de la Pàgina 9 del PCAP? -Tal i com indica el document Informe de Necessitat i idoneïtat, els costos NO salarials no podran ser inferiors als establerts en el conveni indicat. Entenem per costos no salarials els de Seguretat Social/any del quadre adjunt en el mateix Informe de Necessitat. Però aquests costos NO salarials van associats als salaris (son un % d¿aquests), per tant, la baixa que s¿ofereixi finalment, afectarà a aquest concepte de cost NO salarial. Ens poden confirmar si això és així? -En base als 3 paràgrafs esmentats dels diferents documents del concurs, per tal de definir la baixa lineal i, que aquesta no sigui anormal, entenem que cal tenir en compte els següents conceptes: - Que els preus salarials no estiguin per sota del Conveni laboral col·lectiu núm. 08001065011994 de la Construcció i Obres Públiques de la Província de Barcelona, publicat en al Butlletí Oficial de la província de Barcelona amb data 29 de març de 2019. - Que els costos NO salarials no poden ser inferiors al conveni indicat anteriorment. - Ens poden confirmar si aquestes dues premisses indicades són correctes? Salutacions i gràcies.
Publicada

25/de febr./2021

contestada

03/de març/2021

Els valors referents als sous que s'indiquen en el quadre de l'apartat 12 Costos salarials, del document 001-21000372 INFORME DE NECESSITAT I IDONEITAT, i a l'annex dels costos de personal del PCAP, i són valors calculats en base a preus ITEC. Aquest imports són els que s'han tingut en compte per calcular el preu total del contracte. Cal complir el que diu el punt 12. Costos salarials i a l'annex del PCAP. El costos no salarials no podran ser inferiors als establerts en el conveni indicat a continuació: L'estimació d'aquests costos salarials són superiors als del conveni laboral Col·lectiu núm. 0800106511994 de la Construcció i Obres públiques de la província de Barcelona, publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona amb data 29 de març de 2019. Que no prejutja vol dir que l'Ajuntament ha calculat el preus en base amb un conveni, preus de referència, etc, però no té perquè ser el mateix conveni que el de l'empresa licitadora.
Bon dia, En referència al punt indicat 3.2 "Per l'experiència profesional de l'equip especialitzat" del plec, agrairia ens poguesiu detallar les opcions possibles per poder acreditar i/o justificar les categories professionals en el cas de no dispossar d¿alguna de les especialitats en la propia empresa.
Publicada

16/de febr./2021

contestada

18/de febr./2021

Tal i com s'indica al PCAP: "Per acreditar l'experiència dels membres de l'equip proposat, s'hauran d'aportar declaracions responsables signades de cada un dels integrants de l'equip. Així mateix, s'hauran d'aportar certificats de "bona execució" emesos per les administracions o entitats per als quals els membres de l'equip proposat hagin realitzat aquestes tasques o similars segon indica l'article 13 del Plec Tècnic. En cas de no presentar aquest dos documents la puntuació serà 0 punts."
Plec de Clàusules administratives, a la taula de relació de vehicles per al servei: (Clàusula 10, punt 2 pàg 23 en Park Güell), indica que es valora al lot 1 una furgoneta lleugera. Al Plec de Prescripcions tècniques (Punt 6.3, pàg 10) a la Contracta del park Güell, indica que serà necessari 2 furgonetes. Quina informació es la correcte ??
Publicada

22/de febr./2021

contestada

25/de febr./2021

Tal i com s'indica al PPT per prestar el servei del lot 1 es requereixen de dues furgonetes, però com s'indica en el criteri de valoració, només es tindrà en compte una furgoneta com a millora. És sobre aquesta furgoneta, sobre la que s'atorgarà la puntuació.
Bon dia, Podríen facilitar el pressupost en format editable (TCQ o BC3)? Es realitzaran visites tècniques? Moltes gràcies,
Publicada

15/de febr./2021

contestada

18/de febr./2021

Bon dia, -Els TCQ estan a la pestanya documents? o és que no se'ls poden descarregar? - Sí està previst fer visites. Com s'indica en els informes, es publicarà amb la suficient antelació en aquesta plataforma i a través del Perfil del Contractant Atentament,
Bona tarda, La titulació d¿Arquitecte Tècnic seria vàlida para la categoria professional de Tècnic mig o superior en Arquitectura (Gestor de contracte-Cap d¿obra)?
Publicada

16/de febr./2021

contestada

18/de febr./2021

El Gestor de contracte- Cap d'obra pot ser un titulat en Arquitectura Superior o Arquitecte tècnic i els seus equivalents, Aparellador i Enginyer de l'edificació.
Per la valoració dels criteris de judici de valor (punts 2.1 i 2.2), s¿ indica màxim 5 pàgines , arial 11 espai simple. Quin format ?? Dina 3- Dina 4.... Moltes gràcies
Publicada

22/de febr./2021

contestada

24/de febr./2021

El núm. màxim de pàgines serà de 5, el format del paper ha de ser din-A4 i imprès per una sola cara.
Bon dia: En l¿Article 13 del Plec de Prescripcions Tècniques indica pel LOT 2, que per l¿Arquitecte, encarregat, oficials i manobres especialistes s¿exigeix una experiència mínima acreditable de 2 anys. D¿altra banda i d¿acord amb el quadre de puntuació dels criteris d¿avaluació, (pàgina 31 del plec de clàusules administratives) veiem que en aquests tres casos la màxima puntuació s¿assignarà en cas d¿acreditació d¿una experiència del personal superior a 36 mesos, és a dir en cas de superar 1 any addicional respecte als anys mínims exigits (2 anys). D¿altra banda veiem que per la resta de l¿equip a disposició puntual per aquest lot 2 (pàgina 18 del plec tècnic), indica que l¿experiència mínima dels restauradors/conservadors especialistes en escultures de metall i de pedra respectivament, ha de ser de 10 anys. I per la resta dels equips especialistes una experiència mínima de 5 anys. Viem que els criteris de valoració indicada en la pàgina 32 del Plec administratiu, continuen fent referència a un temps d¿experiència de 24 i 36 mesos per establir la puntuació (el mateix passa amb el lot 4). No acabem d¿entendre quins anys d¿experiència hem de justificar de l¿equip per poder assolir els punts indicats en aquesta taula. Ens ho podeu clarificar? Gràcies
Publicada

01/de març/2021

contestada

02/de març/2021

Per una banda, l'adjudicatari del contracte haurà de posar a disposició del contracte el personal amb l'experiència mínima indicada a la clàusula 13 del PPT ja que és obligatòria. Per altra banda, el licitador que presenti oferta i vulgui obtenir puntuació en els criteris d'adjudicació, haurà d'oferir un extra d'experiència entre, o 24 i 36 mesos, o més de 36 mesos per obtenir la màxima puntuació, en els darrers 60 mesos (veure nota aclaridora). El licitador que sigui proposat com a adjudicatari haurà d'acreditar els 2 anys exigits al PPT més el compromès a la seva oferta. Igual per a la resta de criteris
Bon dia, En cas de presentar oferta a només 2 lots, valdría la classificació O-1-5 per cumplir amb la solvencia? Gràcies
Publicada

01/de març/2021

contestada

03/de març/2021

Tal i com es descriu al PCAP, Pag. 12: "b) Si presenten proposició a més d'un lot la categoria exigida serà la que correspongui a la suma dels imports dels lots."
Bon dia, A la pestanya "Documents" no hi ha cap arxiu en TCQ, nomes els plecs tècnic i administratiu, El podrien facilitar si us plau? Gràcies,
Publicada

18/de febr./2021

contestada

18/de febr./2021

Bon dia, a la pestanya documents hi ha publicada tota la informació, inclús les visites per al lot 3 i 4 que hem publicat avui. Gràcies
Bona tarda: Agrairia que ens confirmessin si segons respostes anteriors, La baixa lineal de la oferta econòmica també afectarà al capítol de Seguretat i Salut Gràcies
Publicada

03/de març/2021

contestada

12/de març/2021

En l'annex 2 de l'oferta econòmica es demana concretar el lot, sobre el què es fa l'oferta, i un % de baixa sobre els preus unitaris. A efectes de valoració de les diferents ofertes es demana concretar (aplicant aquesta baixa) l'import total del contracte, si bé l'import total d'adjudicació serà el mateix què l'import de sortida -ja què el contracte s'adjudica a preus unitaris-. També és demana -a aquests efectes- el desglossament detallat en costos directes, indirectes i totals (per comprovar la coherència de l'oferta). Aquest percentatge de baixa ofertat i l'import total ofertat es traslladen al què prescriu el punt 10 del PCAP (criteris de valoració de les ofertes, criteris avaluables automàticament, preu ofertat). En cap cas la baixa ha d'afectar als elements necessaris per a la bona execució dels treballs en referència a la Seguretat i salut dels treballadors
Bon dia, Dins el Plec de Clàusules Administratives Particulars, per qualsevol dels lots, dins dels Criteris d¿adjudicació avaluable automàticament en l¿apartat 3.1 Per l¿experiència professional de l¿equip tècnic (fins a 20 punts), indica que ¿es valorarà l¿especialització de l¿equip tècnic humà per sobre de l¿establert a l¿article 13 del PPT. A aquests efectes només es tindran en compte els mesos d¿experiència acreditada en el manteniment i obres de restauració d¿elements patrimonials, en monuments, edificis i parcs històric-artístics, en els darrers 36 mesos, en funció de les tasques en l¿esmentada clàusula.¿ ¿ L¿article 13 del PPT al qual fa referència l¿apartat 3.1, especifica que tots els integrants de l¿equip que es proposi han d¿acreditar com a mínim 2 anys d¿experiència especialitzat en serveis de manteniment i intervenció en edificis històric-artístics o equivalent. En cap moment fa referència a obres. ¿ A l¿apartat 3.1 del PCAP el que entenem és que el personal que s¿indiqui ha d¿haver treballat els darrers 36 mesos, però el dubte és si l¿experiència acreditada ha de ser només en manteniment en elements patrimonials, monuments, edificis i parcs històric-artístics o bé en manteniment i obres de restauració d¿aquestes característiques. ¿ En conclusió, què puntua? Manteniment o manteniment i obres conjuntament? Entenem que per la naturalesa del contacte únicament seria vàlida l¿experiència en manteniment. Salutacions i moltes gràcies
Publicada

18/de febr./2021

contestada

19/de febr./2021

Es tracta d'un contracte de serveis de conservació i manteniment, tal com diu la descripció de l'expedient en el seu enunciat. En cap cas d'obres.
Bon dia: Tenim els següents dubtes referent al format de la presentació: 1- Si han taules dins del document, tenen que mantenir el tipus de lletra 11 arial ? 2- Es poden incorporar annexes ? Gràcies
Publicada

09/de març/2021

contestada

12/de març/2021

Ja es va especificar anteriorment, que el núm. màxim de pàgines és de 5 i que el planning pot realitzar se a part, en Din-A3. No es poden adjuntar més pàgines que aquestes esmentades, i que ja s'especifiquen en l'apartat de valoració del punt 2.1 per a la valoració d'execució i organització descriptiva de com s'executaran cadascun dels serveis
Bon dia, A la Taula salarial adjunta en l¿INFORME DE NECESSITAT I IDONEÏTAT apareixen diferents categories. La categoria referent a tots els Ajudants (Ajudant manyà, pintor, electricista i picapedrer) pertanyents al grup 2 inclosos en la Taula disposen de valors salarials diferents; tots aquests AJUDANTS es poden associar a la mateixa categoria Ajudant del grup 2 inclòs en el conveni indicat? ¿conveni col·lectiu núm. 08001065011994 de la Construcció i Obres Públiques de la Província de Barcelona, publicat al Butlletí Oficial de la província de Barcelona amb data 29 de març de 2019¿. Salutacions i gràcies.
Publicada

09/de març/2021

contestada

12/de març/2021

Com ja es va dir en una resposta anterior, els preus que apareixen en les taules corresponen a la base de dades BEDEC de l'ITEC. La base de dades BEDEC estableixen diferent preu per als diferents tipus d'ajudants que intervenen segons els diferents tipus de feines. El Conveni col·lectiu al que es fa esment en l'INFORME DE NECESSITATS (08001065011994 de la Construcció i Obres Públiques de la Província de Barcelona) en el seu ANEXO TABLAS SALARIALES estableix les categories en diferents grups. Correspon la categoria d'Ajudant, al grup 2, tal com s'especifica en el quadre de Costos salarials