Carregant

Si us plau, esperi


001_24002843
Manteniment, reparació i modificació dels equips i sistemes de regulació, control i informació de trànsit, situats a les Rondes de Dalt i del Litoral, en endavant Manteniment ITS Rondes, amb mesures de contractació pública sostenibles

Manteniment, reparació i modificació dels equips i sistemes de Regulació, Control i Informació de Trànsit situats a les Rondes de Dalt i del Litoral, en endavant Manteniment ITS Rondes.


Import sense IVA
4.683.341,50 EUR
Estat
Avaluació
Periode de sol·licituds
30/de maig/2025 15:00 - 28/de jul./2025 23:59

Òrgan de contractació
Tipus de contracte Tipus de procediment SARA Valor estimat codi CPV
Serveis
Obert
10.303.351,30 EUR
codi CPV
50300000-8 Serveis de reparació, manteniment i serveis associats relacionats amb ordinadors personals, equip d'oficina, telecomunicacions i equip audiovisual 



Forma de presentació

Estructura de l'oferta

  • Documentació administrativa
    • Declaracions responsables de compliment de requisits previs
    • DEUC - Document Europeu Únic de Contractació
  • Oferta tècnica o avaluable mitjançant judici valor
    • Oferta tècnica o avaluable mitjançant judici de valor
  • Oferta econòmica i avaluable mitjançant fórmules
    • Oferta de criteris automàtics (Sobre electrònic C)

Documents i enllaços publicats de l'expedient

Document
Documents addicionals a publicar

Rev Annex 6 PCAP_26 maig

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Diligencia d'aprovació

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Informe de necessitat

Descarregar

Plec tècnic

Plec tècnic

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Rev Annex 6 PCAP_UTE_20 juny

Descarregar

Plec administratiu

Plec Administratiu

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Resolució d'aprovació

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Annex Resposta_Pregunta 5_Sistema alternatiu

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Annex Resposta_Pregunta 2_Relació d'avaries

Descarregar

Per poder formular preguntes ha d'estar prèviament registrat, o bé manifestar l'interès mitjançant la inscripció d'una sol·licitud
La clausula 23 del PCAP indica la imposibilidad de subcontratar los siguientes trabajos: ¿ Apartat 3 del PPT. Manteniment correctiu. ¿ Apartat 2 del PPT. Manteniment preventiu: Equips i software Centre de Control (Apartat 2.3 del PPT, Taula 2), Sistema de Televisió (Taules 3 i 4), Sistema de cinemòmetres fixe (Taula 6), Sistema de presa de dades i xarxa de comunicacions de Segon nivell (Taula 7), Semàfors de bloqueig boca de túnel (Taula 12), Control d¿accessos a rampes (Taula13) i Sensorització Centrals de Zona (Taula 14). ¿ Gestió de les tasques associades al Centre de Control (apartats 1.3, 2.5, 3.3 i 3.6 del PPT). ¿ Apartat 4.2 del PPT. Substitució de material per enderrocs i les proves i posada en servei. Dada que el Software de control actual es un sistema desarrollado por la empresa Indra y el ¿capítulo 3-Mantenimiento Correctivo¿ del PPT indica expresamente que se incluyen los trabajos de mantener la funcionalidad de las diferentes aplicaciones informáticas, se entiende en este caso que el adjudicatario recibirá el código fuente del software actualmente implantado para poder realizar estos trabajos. Rogamos confirmación de este hecho.
Publicada

19/de juny/2025

contestada

21/de jul./2025

Tal com s'indica al punt 1.3 del PPT: El sistema de gestió actual de les instal·lacions ITS de les Rondes es realitza amb el programari "HORUS" llicenciat per l'empresa INDRA. L'empresa adjudicatària del present contracte estarà obligada a operar, mantenir i actualitzar aquest sistema, o canviar lo per un altre equivalent, prèvia proposta i acceptació de Propietat, a càrrec de l'empresa adjudicatària.
A l¿informe de necessitats de la licitació, a la pàgina 9, s¿indica que el % de Seguretat Social (SS) aplicat per a calcular els costos salarials de la licitació és del 31%. No obstant, actualment, a 2025, el percentatge corresponent per aquest concepte és del 37,27% per als treballadors de camp, i del 32,07% pels treballadors d¿oficina. Això suposa un increment en el cost de personal del 6,27% i 1,07% respectivament, que no està previst en l¿import de licitació destinat als costos salarials. Ens poden aclarir aquesta circumstància?
Publicada

01/de jul./2025

contestada

21/de jul./2025

Els costos salarials s'han calculat a partir de l'estimació de les necessitats de personal per al desenvolupament de les tasques objecte del contracte, segons es detalla en el punt 5.2 del PPT. L'estimació de costos salarials es recull en la Clàusula 2 del PCAP, i en l'apartat 15 de l'informe de necessitat, fent-se constar que s'ha fixat a partir del Conveni d'aplicació (Conveni laboral núm. 08002545011994, del sector de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona, publicat en BOPB, el 13 de gener de 2023), incloent el salari base, altres possibles complements salarials i una estimació dels possibles costos de Seguretat Social. Es tracta de dades orientatives i informatives per a les empreses licitadores, als efectes de facilitar-los la formulació de les ofertes. En aquesta estimació també s'ha tingut en compte la informació facilitada per les actuals prestadores del servei, segons conté l'Annex 6 del PCAP. El cost de seguretat social es troba oportunament consignat i desglossat en el pressupost de licitació, i pel que fa al percentatge que suposa la quota social, l'aplicable a cada cas concret serà el que resulti dels tipus de cotització social que correspongui aplicar a les diferents contingències i conceptes escaients en cada cas, segons les característiques de cada contracte laboral que l'empresari contractista tingui o realitzi amb el seu personal. Per aquest motiu a l'hora de fer una estimació als efectes de la determinació del Pressupost base de licitació s'ha treballat amb percentatges globals estimats. Per tant en la determinació de l'estimació dels costos salarials s'ha donat compliment a l'establert als articles 100.2 i 102.3 de la Llei 9/2017 de 8 de novembre de Contractes del Sector Públic (LCSP), i a l'apartat 2.3 de l'article 159 de la Llei 5/2017, de 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, sent aquells ajustats als preus de mercat, havent-se fixat a partir del conveni de referència i de la normativa laboral d'aplicació, i en qualsevol cas el seu import global és superior (i per tant cobriria) la diferencia percentual que s'esmenta en la pregunta formulada en concepte de seguretat social, és a dir els costos a assumir estan sobradament coberts en el preu de licitació.
En el presupuesto no se identifica ninguna partida para el mantenimiento correctivo del software de control de los sistemas ITS que está actualmente implantado. Dado que este Software de control es un sistema desarrollado por la empresa Indra, ¿podrían indicarnos cuál es el coste de esta software para el mantenimiento correctivo?
Publicada

19/de juny/2025

contestada

21/de jul./2025

Tal com indica l'apartat 3.5 del PPT, el sistema "Equipaments i software del Centre de Control" inclou els equips de comunicacions de primer nivell, els equips de gestió de l'aplicació de gestió de Rondes, els equips de gestió del vídeo IP, i tot el software i hardware corresponent als sistemes anteriors com són servidors, switchs, sistemes de copies de seguretat, estacions treball, equipament de central de zona,etc. A l'apartat 9 del PPT aquest manteniment correctiu està inclòs en el ITS_MC-14 "Maquinari Centre Control, Comunicacions Troncals (CC)".
En el punto ¿2.4 Per la implementació d¿un sistema de gestió de transport pesat a la B-20: fins a 8 punts¿ de la clausula 10 del PCAP se indica que el desarrollo del sistema debería incluir el traspaso de datos de trafico referidos a los vehículos pesados, la interoperatibidad con la plataforma de VA y con otras plataformas que aporten la lista blanca de vehículos pesados autorizados a circular por la vía. Solicitamos que el Ayuntamiento facilite la documentación de las API¿s de integración con dichos sistemas para poder valorar correctamente el coste de dicha implementación.
Publicada

19/de juny/2025

contestada

21/de jul./2025

El sistema a implementar s'haurà d'integrar a la plataforma que estigui operativa en el moment de l'execució. Les funcionalitats han de ser totes les que permetin acomplir les condicions tècniques del PPT. El programari HORUS és propietat de l'empresa INDRA, i dona servei a aquest contracte perquè així es demana en la licitació. I es dona l' opció d'instal·lar un altre software, cas de ser necessari. Les característiques que hauria de tenir un sistema alternatiu son les que es detallen en document publicat amb nom "Pregunta 5 Sistema alternatiu.pdf".
En el presupuesto del PPT se incluye la partida ¿ITS_CC-3 GMAO-Gestió manteniment ITS Rondes¿ con una valoración anual. Podrían indicarnos que GMAO es el que actualmente está implantado en el contrato.
Publicada

19/de juny/2025

contestada

21/de jul./2025

Actualment, no hi ha cap sistema GMAO específic implantat per a la gestió del manteniment de les instal·lacions ITS de les Rondes de Barcelona. Tal com s'indica al PPT, en concret a l'apartat 3.6 Procediment de treball, l'adjudicatari haurà de proposar un sistema compartit de gestió d'incidències i manteniment, o bé integrar-se al sistema GMAO que estigui implantat en el Centre de Gestió de Mobilitat Urbana (CGMU) o al Centre d'Informació Viària de Catalunya (CIVICAT), si així ho determina la Propietat. Per tant, la partida ITS_CC-3 inclou la previsió de disposar d'un sistema GMAO durant l'execució del contracte, però aquest sistema haurà de ser aportat, implantat i mantingut per l'adjudicatari, d'acord amb els requeriments tècnics i operatius establerts per l'Administració.
Bons dia. Pregaríem es facilites als licitadors la justificació dels preus de les partides incloses en el capítol 8 del PPT (8.1. Capítol 1. Preus manteniment correctiu, 8.2. Capítol 2. Preus manteniment preventiu, 8.3. Capítol 3. Operació i gestió Centre de Control, 8.4. Capítol 4. Obsolescències i enderrocs, 8.6.Quadre preus unitaris ) donat que el plec indica que els preus inclouen el subministrament, instal·lació, connexió i posada en marxa, incloent tots els materials auxiliars necessaris per a la correcte instal·lació.
Publicada

19/de juny/2025

contestada

21/de jul./2025

Els imports indicats al capítol 8 estan justificats al mateix capítol 8 en funció de les tasques explicades als capítols 2, 3, 4 i 5. Els imports indicats es fonamenten en els precedents contractuals del serveis adjudicats per aquesta Administració, així com en l'experiència acumulada en la gestió i execució d'actuacions d'aquesta naturalesa. En qualsevol cas, tal com indica el punt 8.5 del PPT," qualsevol altre preu no indicat al quadre de preus unitaris, es determinarà per l'aplicació del Banc de preus de referència del Servei Català de Trànsit vigent de l'any en curs. Aquest banc de preus, que es seguirà durant el contracte, es pot consultar a la web del ITeC".
Referent també al % de Seguretat Social a càrrec de l¿empresa, segons es desprèn de la darrera taula de personal amb dret a subrogació (publicada en data 27/06/2025), a la major part del personal (15 de 18), se¿ls està aplicant un 32,07% de SS. Bona part d¿aquest personal amb dret a subrogació realitzarà tasques de manteniment en camp, raó per la qual se li hauria d¿aplicar un 37,27% de Seguretat Social a càrrec de l¿empresa. Ens podrien aclarir o confirmar aquesta circumstància? Moltes gràcies.
Publicada

01/de jul./2025

contestada

21/de jul./2025

D'acord amb la previsió de l'article 130 de la LCSP, a l'annex 6 del PCAP es contenen els llistats de les condicions laborals de les persones treballadores actualment afectades per la subrogació de la plantilla. Aquesta informació és la que ha estat facilitada per les actuals empreses prestadores del servei, pel que reflexa la realitat de les actuals condicions econòmiques del personal. Respecte l'estimació de costos ens remetem a la resposta anterior.
En el punto ¿2.4 Per la implementació d¿un sistema de gestió de transport pesat a la B-20: fins a 8 punts¿ de la clausula 10 del PCAP, se indica la necesidad de implementar un algoritmo de vehículos pesados en la plataforma Horus (desarrollada por Indra) o similar. ¿El Ayuntamiento entregará al adjudicatario el código fuente de Horus para poder implementar dicho algoritmo? En el caso de que el adjudicatario optara por un producto similar, ¿cuáles son las funcionalidades/prestaciones que debería incorporar este producto para considerarse similar?
Publicada

19/de juny/2025

contestada

21/de jul./2025

El sistema a implementar s'haurà d'integrar a la plataforma que estigui operativa en el moment de l'execució. Les funcionalitats han de ser totes les que permetin acomplir les condicions tècniques del PPT. El programari HORUS és propietat de l'empresa INDRA, i dona servei a aquest contracte perquè així es demana en la licitació. I es dona l' opció d'instal·lar un altre software, cas de ser necessari. Les característiques que hauria de tenir un sistema alternatiu son les que es detallen en document publicat amb nom "Pregunta 5 Sistema alternatiu.pdf".
Bon dia, en data 27 de juny de 2025 es va publicar el document referent a la subrogació ¿001_24002843_Revisió (II) Annex 6 PCAP Subrogació_Llistat_UTE_censu¿. En aquest document hi consta com a personal subrogat només personal de la UTE Rondes Indra-ISC. Ens poden confirmar que el personal de les empreses ¿Instalaciones y Servicios de Comunicaciones, S.A.¿ (1 persona), i ¿Indra Sistemas, S.A.¿ (2 persones), que apareix en el document anterior, no tenen dret a subrogació? Gràcies
Publicada

01/de jul./2025

contestada

21/de jul./2025

El document publicat el passat 27 de juny amb nom "001_24002843_Re (II) Annex6 PCAP_UTE_censu.pdf", tal com també indica el document, tan sols actualitza el personal subjecte a subrogació, referent a la UTE Rondes Indra - ISC. El llistat publicat amb anterioritat amb nom "001_24002843_Rev Annex6PCAP Sub_censu.pdf" roman vigent en referència al personal subjecte a subrogació de les empreses Indra Sistemas SA i "Instalaciones y Servicios de Comunicaciones SA".
Respecto al presupuesto del mantenimiento correctivo, rogaríamos se facilite a los licitadores el histórico de las incidencias de cada uno de los equipos en los que se ha basado el Ayuntamiento para el cálculo del presupuesto anual de correctivo.
Publicada

19/de juny/2025

contestada

21/de jul./2025

Es publica taula (Pregunta 2 Relació d'avaries.pdf) d'avaries per tipologia del present contracte fins a data de maig-25, classificades per codi avaria, tipologia d'equips i anualitats.