Carregant

Si us plau, esperi


001_22004298
Manteniment túnels

Contracte de Servei de Manteniment Integral de les Infraestructures i Instal lacions dels Túnels Viaris Urbans de la Ciutat de Barcelona, amb mesures de contractació pública sostenible


Import sense IVA
10.097.596,98 EUR
Estat
Avaluació
Periode de sol·licituds
26/de set./2023 11:17 - 20/de març/2023 23:59

Òrgan de contractació
Tipus de contracte Tipus de procediment SARA Valor estimat codi CPV
Serveis
Obert
18.848.847,70 EUR
codi CPV
63712320-2 Serveis d'explotació de túnels 



Forma de presentació

Estructura de l'oferta

  • Documentació administrativa
    • Declaracions responsables
    • DEUC - Document Europeu Únic de Contractació
  • Oferta tècnica
    • Oferta avaluable mitjançant criteris sotmesos a judici de valor.
  • Oferta econòmica i criteris automàtics
    • Oferta avaluable mitjançant criteris automàtics

Documents i enllaços publicats de l'expedient

Document
Plec administratiu

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS

Descarregar

Documents addicionals a publicar

INFORME DE NECESSITAT I IDONEÏTAT

Descarregar

Documents addicionals a publicar

DILIGÈNCIA D'APROVACIÓ

Descarregar

Plec tècnic

PLEC DE PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Documents addicionals a publicar

ANNEX. PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES

Descarregar

Meses d'obertura de la licitació.

001_22004298: Sobre C

4 de juliol 2023 13:00

Finalitzada

Per poder formular preguntes ha d'estar prèviament registrat, o bé manifestar l'interès mitjançant la inscripció d'una sol·licitud
Hola bon dia, Respecte al present expedient tenim les següents consultes: 1. L¿empresa que actualment presta el servei és un Centre Especial de Treball? 2. Hi ha personal a subrogar que tingui bonificació de la Seguretat Social? O pel contrari hi ha càrrec de la SS en tots els treballadors? Moltes gràcies i salutacions,
Publicada

17/de febr./2023

contestada

23/de març/2023

L'empresa que actualment presta el servei no és un CET. Actualment hi ha 2 persones del llistat per les que l'empresa gaudeix d'una bonificació de 50¿ mensual. Els treballadors amb bonificació a la seguretat social són: XXX5877XV XXX3637XY
Bona tarda, a l apartat, 2.5 Per la proximitat del centre de conservació a l àmbit a mantenir, del PCAP, es requereix a l oferta incloure declaració responsable de propietat o lloguer del centre de conservació. Aixo vol dir, que el licitador en fase de licitació ja ha de ser propietari o teni en lloguer el centre de conservació? Moltes gràcies.
Publicada

02/de març/2023

contestada

03/de març/2023

Donat que el Plec Tècnic indica que "El centre de conservació haurà d'estar habilitat en un termini màxim de 3 mesos des de la data d'inici del contracte", també es podrà demostrar la consecució del certificat d'eficiència energètica A o B del centre de conservació en base a millores o adequacions a realitzar en aquest i que acreditin, un cop aquestes hagin estat realitzades dintre del termini màxim de 3 mesos, el certificat corresponent
Buenos días. En relación con el criterio 2.2. Por experiencia del equipo técnico adscrito al contrato, ¿debe entenderse que los perfiles que se aporten del equipo de comunicaciones multitúnel (compuesto por un total de 5 personas) deben disponer simultáneamente de experiencia en el desarrollo e implantación de SCADAs (con el programa indicado en el PGTR) y experiencia en su explotación y mantenimiento? Es decir, para poder conseguir los 8 puntos de este apartado (hasta 3 ptos. por implantación, y hasta 5 ptos. por mantenimiento), el personal propuesto, ¿debe tener experiencia tanto en desarrollo de software como en experiencia en la explotación y mantenimiento del sistema? Sí es así, ¿no se está favoreciendo al operador actual en detrimento de otros competidores con una serie de puntos que pueden ser claves para la consecución del contrato, limitando claramente la libre concurrencia de licitadores tal y como establece la LCSP?
Publicada

08/de març/2023

contestada

08/de març/2023

Segons s'indica en el PCAP es puntua per l'experiència professional en contractes d'implantació i per l'experiència professional en manteniment del programari PGTR. No es necessari que ambdues experiències recaiguin en el mateix tècnic. El sistema de PGTR que es refereix en el PCAP per al telecontrol dels túnels de Barcelona es un sistema obert i lliure que s'utilitza en altres administracions i/o concessions de túnels, tant per l'explotació com en noves implantacions dels túnels.
Bon dia, Segons la pàgina 5 del PCAP, els costos salarials del present contracte estan calculats prenent com a referència el conveni del sector de la siderometal·lúrgia de Barcelona, amb les taules salarials de l¿any 2021. Actualment, les taules salarials vigents, per a l¿any 2023, són un 12,59% superiors als salaris de conveni de l¿any 2021, per la qual cosa els costos salarials anuals passen de 1.172.561,00 € anuals (tal i com s¿indica a la pàg. 5 del PCAP), a 1.305.224,53 € anuals, és a dir, un increment de 132.663,48 € anuals (o 397.990,45 € pels 3 anys de contracte). Tenint en compte que, com indica la clàusula 18 del PCAP, en aquest contracte no es podrà revisar el preu, de quina manera està previst al contracte assumir aquest rellevant increment de costos salarials? Moltes gràcies
Publicada

06/de març/2023

contestada

08/de març/2023

Segons PCAP clàusula 2, "L'estimació dels costos salarials s'ha calculat prenent com a referència el Conveni laboral Col·lectiu del treball del sector de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona, codi de conveni núm. 08002545011994, publicat en el BOPB en data 26 de gener de 2021. Els imports salarials fixats al conveni sectorial indicat és el que regeix als efectes de determinar ofertes anormals i durant l'execució del contracte. El fet de no aplicar el conveni sectorial de referència comporta l'exclusió del procediment o resolució del contracte sempre i quan aquests imports siguin inferiors als establerts al conveni sectorial de referència." Per tant la justificació del cost estimat del contracte s'ha realitzat en base al conveni de siderometal·lúrgica de 26 de gener de 2021. De la mateixa manera per determinar les ofertes anormals també es farà en base al referit conveni del 2021. Les possibles empreses licitadores poden estar adherides a diferents convenis.
Hi han 40 partides del pressupost respecte al manteniment preventiu que no estan representades ni explicades a l,annex de fitxes de manteniment preventiu, fent impossible saber les tasques a realitzar a les operacions que falten. Aquesta informació és imprescindible per poder redactar la proposta tècnica. Els codis que no tenen fitxa de manteniment són els següents: MP110001, MP130011, MP130010, MP130012, MP130013, MP140008, MP140009, MP140010, MP140011, MP140012, MP150008, MP150009, MP150010, MP170016, MP170017, MP170018, MP170019, MP170020, MP180013, MP180014, MP180015, MP180016, MP180017, MP180018, MP180019, MP200020, MP200021, MP210005, MP220003, MP240002, MP240003, MP250001, MP260001, MP270001, MP270002, MP280001, MP290001, MP290002, MP290003 i MP290004 Preguem es publiquin les fitxes de manteniment de les partides que falten, ja que en cas contrari és impossible realitzar una proposta tècnica.
Publicada

09/de març/2023

contestada

13/de març/2023

A l'article 4.3 del Plec de Prescripcions Tècniques, s'indica que s'adjunta, com a referència, en l'annex 3 el Pla de manteniment preventiu del contracte de manteniment vigent. A l'Annex 5 de quadre de preus es poden trobar recollits tots els treballs de manteniment preventiu per al contracte en licitació, amb la seva descripció i la seva valoració econòmica. Les fitxes que manquen en el Pla de Manteniment es definiran a l'inici del contracte en licitació, basant-se en la proposta de l'empresa adjudicataria i la posterior aprovació per part de la Direcció Facultativa i de l'Ajuntament de Barcelona. Al criteri número 1 de Millora del programa de manteniment preventiu, es podran triar les operacions del programa de manteniment preventiu recollides a l'Annex 5, i segons s'indica en el PCAP, a partir de la informació facilitada a l'article 4.3 del Plec de Prescripcions Tècniques, així com de la informació facilitada a l'Annex 3, i la seva pròpia experiència, l'empresa licitadora haurà de presentar un pla de detecció de riscos encarat a la millora del manteniment preventiu de les instal·lacions.
Pel que fa al criteri automàtic 2.2. Per l¿experiència de l¿equip tècnic adscrit al contracte es puntuarà l¿experiència professional dels integrants de l¿equip de comunicacions multi túnel (equip definit al PPT amb 1 Responsable multitunel, 1 Encarregat multitunel i 3 tècnics de sistemes). Aquest personal haurà de demostrar l¿experiència, mitjançant certificats del Promotor, en contractes d¿implantació i manteniment de túnels utilitzant el mateix programari instal·lat a l¿ajuntament de Barcelona anomenat ¿ Plataforma de Gestió en Temps Real de l¿Ajuntament de Barcelona-PTGR¿ desenvolupat amb el software Worderware propietat de l¿empresa Schneider. Aquest fet limita clarament la lliura concurrència d¿empreses i dona una clara avantatge competitiva a la actual empresa mantenidora de la plataforma PTGR, que alhora va ser la mateixa empresa que va implantar l¿actual programa PGTR. Actualment en el mercat existeixen altres plataformes SCADA¿s obertes i lliures amb les quals s¿han desenvolupats programaris per la gestió de grans infraestructures com poden ser túnels, depuradores, edificis,.... De la mateixa manera existeixen tècnics que han desenvolupat i mantingut aquestes plataformes de gestió en àmbits diferents a túnels. Podrien indicar si es possible presentar certificats de tècnics, signats pel promotor de les infraestructures, que hagin desenvolupats sistemes SCADA¿s lliures i obert amb altres aplicacions diferents a la propietària de Schneider i en altres àmbits d¿actuació?
Publicada

10/de març/2023

contestada

13/de març/2023

El sistema de PGTR que es refereix en el PCAP per al telecontrol dels túnels de Barcelona es un sistema obert i lliure que l'Ajuntament de Barcelona utilitza en altres serveis com Parcs i Jardins, Escales i Ascensors. A més a més s'empra en altres administracions i/o concessions de túnels, tant per l'explotació com en noves implantacions dels túnels. El referit programari PGTR que s'està implantant per l'Ajuntament de Barcelona ha estat executat per diferents empreses i en els distints túnels de la ciutat, en el marc de contractes oberts de lliure concurrència.
Respecte al criteri CRITERI 2.3.1. FORMACIÓ EN CONDUCCIÓ EFICIENT FINS A 3 PUNTS) trobem la resposta donada respecte al nombre de conductors una mica confusa. Entenem que el número mínim de conductors amb formació de conducció eficient és de 10 i per acreditar aquest criteri de valoració s,han d,entregar els 10 certificats del personal mínim més els certificats addicionals de la millora.
Publicada

09/de març/2023

contestada

13/de març/2023

Tal i com s'indica a l'article 3.3.b) Conducció eficient del PCTP, "Els licitadors hauran de presentar a la seva oferta la relació de conductors que disposin d'aquesta formació específica o bé una carta de compromís per facilitar aquest curs de conducció eficient al personal en un termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data d'adjudicació." Per tant, caldrà entregar un llistat amb el personal que ja hagi rebut aquesta formació incloent el certificat justificatiu i un llistat amb el personal previst que rebrà el curs en els 3 mesos a comptar des de la data d'adjudicació. A partir del requeriment mínim de personal amb aquesta formació indicat en PCTP es puntuarà l'increment de personal amb aquesta formació segons s'indica la millora en el PCAP.
Bona tarda, Al criteri de valoració corresponent a -2.2 Experiència de l¿equip tècnic adscrit al contracte- (pàg. 16 del PCAP), al primer subapartat referit als contractes d¿implantació, indica -0,75 punts per cada tècnic, fins a un màxim de 3 punts-, però al model d¿oferta econòmica (Annex 2 del PCAP), s¿ha d¿incloure el número total de contractes d¿implantació. Ens poden aclarir si la puntuació és -per cada tècnic- o -pel número de contractes- d¿implantació? Moltes gràcies.
Publicada

20/de febr./2023

contestada

22/de febr./2023

Cal omplir la taula per cada persona (Responsable, Encarregat de l'equip de comunicacions multitúnel o tècnic de l'equip de comunicacions multitúnel) que pugui puntuar, indicant els contractes en els que ha participat. Es puntuarà per cada contracte d'implantació que hagi realitzat cada persona.
Respecte al criteri 2 es parla del mateix programari indicat al PGTR (Plataforma de Gestió en Temps Real de l¿Ajuntament de Barcelona). Entenem que aquest programari al que es refereix el plec és l¿AVEVA Wonderware.
Publicada

03/de març/2023

contestada

08/de març/2023

El programari indicat al PGTR de l'Ajuntament de Barcelona es pot trobar a la documentació pública a la pàgina web de l'IMI
Respecte al criteri de valoració 2.2. Per experiència de l¿equip tècnic adscrit al contracte (fins a 8 punts) i, concretament per l¿apartat Per a cada contracte d¿implantació, entenem que, si es presenta un certificat de bona execució d¿un contracte en el que hagin participat quatre tècnics dels indicats al plec, s¿atorgarà la puntuació màxima. Es a dir, 1 contracte únic amb 4 tècnics sumaran 0,75 punts x 4 tècnics = 3 tècnics. Es prega confirmació o aclariment
Publicada

17/de febr./2023

contestada

22/de febr./2023

Cal omplir la taula per cada persona (Responsable, Encarregat de l'equip de comunicacions multitúnel o tècnic de l'equip de comunicacions multitúnel) que pugui puntuar, indicant els contractes en els que ha participat. Es puntuarà per cada contracte d'implantació que hagi realitzat cada persona.
Bon dia Per aquesta obra es necessita classificació de contractista de serveis.... ES NECESSARIA LA CLASSIFIACIÓ O CPV, O NO MES CAL ACREDITAR LA SOLVENCIA TÈCNICA.... GRÀCIES
Publicada

23/de febr./2023

contestada

24/de febr./2023

Es tracta d'un contacte de serveis per la qual cosa, d'acord amb l'article 77.1.b) de la LCSP, no és exigible la classificació de l'empresari. Els licitadors han de complir amb els requisits de solvència indicats a la clàusula 7 del PCAP. A aquesta clàusula s'indica que en cas que les empreses comptin amb classificació empresarial en grup i/o subgrup que es correspongui amb les prestacions objecte del contracte poden acreditar la seva solvència indistintament mitjançant la seva classificació o bé acreditant el compliment dels requisits específics següents. En aquest cas la correspondència es determinarà a partir del codi CPV.
Bon dia, 1. Pel que fa al criteri automàtic 2.2. Per l¿experiència de l¿equip tècnic adscrit al contracte es puntuarà l¿experiència professional dels integrants de l¿equip de comunicacions multi túnel (equip definit al PPT amb 1 Responsable multitunel, 1 Encarregat multitunel i 3 tècnics de sistemes). Aquest personal haurà de demostrar l¿experiència, mitjançant certificats del Promotor, en contractes d¿implantació i manteniment utilitzant el mateix programari de la Plataforma de Gestió en Temps Real de l¿Ajuntament de Barcelona. Per altra banda el PCAP defineix la subrogació d¿una sèrie de personal entre d¿altres de l¿equip de comunicacions multitunel (responsable multitunel, encarregat mulitunel i tecnics de sistemes). Com afecta aquest personal subrogat en la valoració d¿experiència indicada en els criteris automàtics? Aquest fet deixa en clara avantatge a l¿actual empresa mantenidora donat que podrà utilitzar aquest personal com a referencia davant un altre empresa licitadora que haurà de comptar amb el cost extra d¿aquest equip multitunel addicional. 2. Respecte al criteri de valoració ¿per la proximitat del centre de conservació a l¿àmbit a mantenir¿ s¿entén que la declaració responsable de propietat o lloguer del centre de conservació ha de ser un compromís de que disposar d¿aquest centre de conservació (en propietat o lloguer) en el moment de presentar la licitació. Es a dir , no serviria un compromís a futur de disposar d¿aquest centre de conservació en la proximitat indicada. 3. Respecte al criteri de valoració d¿energia i eficiència energètica del Centre de Conservació, s¿entén que la certificació A o B d¿eficiència energètica del centre de conservació s¿ha de disposar en el moment de presentar la licitació. Es a dir , no serviria un compromís a futur de disposar d¿aquest centre de conservació en la proximitat indicada.
Publicada

24/de febr./2023

contestada

01/de març/2023

1. Es valorarà mitjançant els criteris d'adjudicació, indicats al plec de clàusules administratives particulars, relatius a l'experiència i la formació de l'equip tècnic adscrit al contracte, les millores respecte a l'equip indicat al plec de prescripcions tècniques particulars. 2. Al PCAP s'indica "l'oferta haurà d'incloure declaració responsable de propietat o lloguer", no es pot acceptar una carta de compromís. 3. L'oferta haurà d'incloure declaració responsable de propietat o lloguer del centre de conservació, no un compromís.
Es prega confirmació que tots els costos de subrogació a contemplar al projecte estan indicats a l annex 3 del PCAP i aquest cost empresa indicat està actualitat i és el que s ha de contemplar.
Publicada

09/de març/2023

contestada

15/de maig/2023

Segons PCAP clàusula 2, "L'estimació dels costos salarials s'ha calculat prenent com a referència el Conveni laboral Col·lectiu del treball del sector de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona, codi de conveni núm. 08002545011994, publicat en el BOPB en data 26 de gener de 2021. Els imports salarials fixats al conveni sectorial indicat és el que regeix als efectes de determinar ofertes anormals i durant l'execució del contracte. El fet de no aplicar el conveni sectorial de referència comporta l'exclusió del procediment o resolució del contracte sempre i quan aquests imports siguin inferiors als establerts al conveni sectorial de referència." Per tant la justificació del cost estimat del contracte s'ha realitzat en base al conveni de siderometal·lúrgica de 26 de gener de 2021. De la mateixa manera per determinar les ofertes anormals també es farà en base al referit conveni del 2021. Les possibles empreses licitadores poden estar adherides a diferents convenis.
Bona tarda, al Plec Tècnic, pàgines 7 i 8, indica que -també són objecte del servei el manteniment dels equipaments associats a la xarxa multitúnel dels següents túnels de les Rondes de Barcelona-, i exposa un llistat de túnels (des de Colom a Túnels curts B-20). Ens poden detallar quins són els Túnels curts B-20? Moltes gràcies
Publicada

20/de febr./2023

contestada

24/de febr./2023

Els túnels curts són tots els túnels de la B-20 (a excepció d'Oreneta, Jordà i Guineueta-Rambla Caçadors): Cervantes, Thau o Pedralbes, Borràs, Sant Gervasi o Museu de la Ciència, Alfons Comí, Via Júlia i Palamós. En aquests túnels es disposa dels codificadors dels pals SOS.
Respecte al criteri de valoració 2.2, no entenem la resposta donada, així que repreguntem. Entenem que si omplim la la taula per cada persona (Responable, Encarregat de l,equip de comunicacions multitúnel, o tècnic de l,equip de comunicacions multitúnel) que pugui puntuar, indicant els contractes en els que ha participat, i omplim 4 persones, i les 4 persones han participat al mateix projecte d¿implantació del mateix programari indicat al PGTR, es rebrà la màxima puntuació del capítol. Si us plau, contesteu amb un sí o un no, indicant en cas que sigui no, la puntuació que rebria aquesta proposta.
Publicada

03/de març/2023

contestada

08/de març/2023

Al PCAP s'indica una taula amb les dades que s'hauran d'aportar per poder valorar l'adequació al criteri de valoració. Per cada tècnic cal reomplir una taula amb els diferents contractes d'implantació en els que hagi treballat, i una altra taula, amb els contractes de manteniment. Cada tècnic puntuarà pels contractes en els hagi treballat, independentment que hi hagi altres tècnics que també hagin treballat en el mateix contracte. Cada tècnic tindrà la seva puntuació segons la seva experiència
Podeu confirmar que, d,acord a les últimes respostes publicades, per tal de puntuar als criteris 2.5 i 2.6, el licitador ha de tenir ja llogat o en propietat el centre de conservació que, tal i com indica el plec, s,haurà de posar a disposició del contracte de manera exclusiva?
Publicada

03/de març/2023

contestada

08/de març/2023

Segons PCAP "l'oferta haurà d'incloure la declaració responsable de propietat o lloguer del centre de conservació". Per tant l'oferta ha d'incloure una declaració responsable afirmant que es disposa o es disposarà abans de la formalització del contracte del centre de conservació en propietat o en lloguer.
Entenem que als criteris 1.1. Detecció de riscos i probabilitats d¿avaries de manteniment preventiu (fins a 10 punts) i 1.2. Noves operacions o tasques a realitzar de manteniment preventiu (fins a 10 punts) hi ha un límit d,extensió i un format definit. Podríeu especificar extensió màxima i format de lletra?
Publicada

28/de febr./2023

contestada

03/de març/2023

Al plec de clàusules administratives particulars no s'indica cap format ni extensió màxima, per la qual cosa, sigui quin sigui el format o l'extensió màxima es valorarà d'acord amb l'establert al plec de clàusules administratives particulars. Malgrat això s'aconsella usar lletra fàcil de llegir, per exemple, tipus Arial tamany 10 o 12, amb un espaiat d'1 o 1,5 interlinea, així com no sobrepassar 3 pàgines escrites per davant i darrere