Carregant

Si us plau, esperi


001_24001275
Contracte de manteniment i conservació de la xarxa i de les instal·lacions del clavegueram de la ciutat de Barcelona (2026-2034), amb mesures de contractació pública sostenible

L'objecte del contracte és la prestació dels serveis de manteniment i conservació de la xarxa i de les instal·lacions del clavegueram de la ciutat de Barcelona, per garantir la correcta prestació del servei de clavegueram.


Import sense IVA
121.134.529,20 EUR
Estat
Publicat
Periode de sol·licituds
23/de maig/2025 14:00 - 23/de juny/2025 23:59

Òrgan de contractació
Tipus de contracte Tipus de procediment SARA Valor estimat codi CPV
Serveis
Obert
187.758.520,26 EUR
codi CPV
45232400-6 Obres de clavegueram 

45259000-7 Reparació i manteniment d'instal·lacions 

90400000-1 Serveis de clavegueram 

90470000-2 Serveis de neteja d'embornals 



Forma de presentació


La presentació de l'oferta es realitzarà en el navegador, haureu de disposar dels components necessaris per poder signar la vostra oferta electrònica.

Independentment que l'oferta es presenti des del navegador, aquesta serà encriptada en la vostra màquina abans de l'enviament, garantint-ne la confidencialitat fins a l'acte d'obertura del sobre
  • Preparar oferta
    • Tamany màxim per document: {0} (En caso de requerirse su firma el tamaño máximo se rebaja a 20 MB)250 MB

    • Tamany màxim de l'oferta: 1 GB

    • Formats de document permesos: doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, rtf, sxw, abw, pdf, jpg, bmp, tiff, tif, odt, ods, odp, odi, dwg, zip

Per presentar la seva oferta de forma electrònica ha de descarregar l'esquema. En prémer aquesta opció es descarregarà un arxiu amb l'esquema corresponent a la licitació sol·licitada. La presentació de l'oferta es realitzarà mitjançant l'aplicació de presentació d'ofertes, la qual prèviament ha d'haver estat descarregada.

Més informació

Estructura de l'oferta

  • Documentació administrativa (clàusula 8 PCAP)
    • Declaració responsable de compliment de requisits previs
    • DEUC - Document Europeu Únic de Contractació
  • Propostes tècniques avaluables amb judici de valor
    • Oferta tècnica avaluable mitjançant judici de valor
  • Oferta econòmica i criteris automàtics
    • Criteri preu i altres criteris avaluables automàticament (clàusula 10 PCAP)

Documents i enllaços publicats de l'expedient

Document
Documents addicionals a publicar

Especificacions_Plataforma_GMAO

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_Informe_intern_Justif_form_val_oferta_econ.pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_AnnexesPCT_2026-2034 (Part 1).pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_AnnexesPCT_2026-2034 (Part 4).pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_AnnexesPCT_2026-2034 (Part 2).pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_Taules_Valoracio(1).xlsx

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_AnnexesPCT_2026-2034 (Part 3).pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_Informe_necessitat_2026-2034.pdf

Descarregar

Plec administratiu

001_24001275_PCAP_vdef08_.pdf

Descarregar

Plec tècnic

001_24001275_PCT 2026-2034_memoria.pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Diligència compliment Resolució Tribunal Català contractes.pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Resolució motivada d'aprovació de l'expedient.pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Nota Informativa_Recurs_REMC.pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_DEUC.pdf

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Nota Informativa - Recurs Especial - REMC -

Descarregar

Documents addicionals a publicar

001_24001275_Taules_Valoració_2025

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Documento adicional a publicar

Descarregar

Documents addicionals a publicar

Nota Informativa_Recurs_REMC_03

Descarregar

Per poder formular preguntes ha d'estar prèviament registrat, o bé manifestar l'interès mitjançant la inscripció d'una sol·licitud
Bon dia, A la pàgina 18 del PCAP s¿estableix la numeració a seguir pels diferents apartats de la memòria descriptiva de l¿execució dels treballs. Tot i que aquests apartats son a l¿arrel del Sobre B estan numerats amb un ¿2¿ inicial, fet que fa perdre un nivell en l¿arbre de continguts. Ens podrien confirmar si es tracta d¿un error d¿escriptura? Hem comprovat que a la Clàusula 10 no hi ha punt 1, pel que entenem que es podria haver arrossegat involuntàriament la numeració del títol ¿2. ¿ Per a la descripció de l¿execució dels treballs mitjançant una memòria descriptiva, fins a 40 punts¿. Hi hauria algun inconvenient, per tal de no perdre un nivell en l¿arbre de continguts, obviar el primer 2 de la seqüència? Gràcies.
Publicada

27/de maig/2025

contestada

16/de juny/2025

L'ordre que consta a la pàgina 18 del PCAP replica la literalitat de l'estructura proposada a l'Annex 4 de l'Informe de necessitat del contracte, però no té cap altra rellevància, atès que la proposta relativa als criteris avaluables mitjançant judici de valor i l'oferta econòmica i/o avaluable mitjançant fórmules es presenten en sobres electrònics separats. Per tant, no hi ha cap inconvenient en prescindir del "2" inicial de la seqüencia, sempre que es respecti l'ordre de continguts que es desenvolupa a continuació.
En els apartats 2.3.4 i 2.3.5. del PDCAP relatius als criteris d adjudicació corresponents a la Planificació i metodologia de treball del servei de Conservació del Clavegueram i Planificació i metodologia de treball del servei de Claveguerons respectivament, s indica que ¿Només aquelles propostes que incloguin els quatre aspectes descrits a ¿Descripció i aplicabilitat¿ obtindran la puntuació de 2 punts¿. En canvi, però, segons PCAP només apareixen els següents 3 aspectes a cadascuna de les descripcions dels criteris d adjudicació: 2.3.4 Planificació i metodologia de treball del servei de Conservació del Clavegueram 1. Descripció i Aplicabilitat: Es considerarà complert aquest paràmetre si es compleixen tots els punts següents: (2 punts) - La proposta inclou el contingut mínim establert i està d acord amb la proposta de mitjans humans i materials del punt 2.1. - La metodologia de treball i els procediments constructius proposats per a la realització de les obres de conservació són tècnicament viables i (...). - La metodologia de treball proposada per a la Inspecció estructural és tècnicament viable i és susceptible de ser implementada (...). 2.3.5 Planificació i metodologia de treball del servei de Claveguerons 1. Descripció i Aplicabilitat: Es considerarà complert aquest paràmetre si es compleixen tots els punts següents: (2 punts) - La proposta inclou el contingut mínim establert i està d acord amb la proposta de mitjans humans i materials del punt 2.1. - La metodologia de treball proposada per la construcció de nous claveguerons són tècnicament viables i (...). - La metodologia de treball proposada per als treballs d inspeccions de claveguerons és tècnicament viable i és susceptible de ser implementada (...). Ens podrien confirmar que el que es tindrà en compte a efectes de valoració i puntuació són els tres aspectes referenciats en els apartats 2.3.4 i 2.3.5? En cas contrari, quin són els quatre punts a tenir en consideració? Gràcies
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

Efectivament el que es tindrà en compte a efectes de valoració i puntuació pel que fa a descripció i aplicabilitat, són els tres aspectes referenciats i no quatre com indica el PCAP. S'afegeix a l'informe tècnic d'error aritmètic de l'expedient de contractació per tal de corregir aquesta imprecisió
A l¿article 7.4.3 del PCTP s indica que la neteja de grans col·lectors forma part de la planificació del servei de neteja però que queda exclosa de la neteja ordinària de la xarxa, i que BCASA podrà ordenar, la realització de neteges de grans col·lectors quan ho cregui convenient. Al respecte se sol·licita informació sobre: (i) quin serà el criteri d¿abonament d aquesta activitat (per projecte, aplicant els preus unitaris o altres) i contra quina partida s¿haurà d¿executar; i (ii) una estimació de la possible quantitat de les actuacions de neteja de grans col·lectors a realitzar, així com del seu import.
Publicada

10/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

El servei s'abonarà tenint en compte la descripció dels serveis de l'oferta, el banc de preus d'obres i el llistat de preus bàsic recollits als annexos 25, 26 i 27 del PCT i en cas que calgui aplicar un preu no inclòs en el quadre de preus s'aplicarà el que s'estableix a l'Article 59 del PCT. Degut a la baixa freqüència d'aquesta necessitat, no es disposa de dades estadístiques suficients per determinar a priori la quantitat de grans col·lectors a netejar, tot i així, durant el 2024 es van efectuar actuacions de neteja per un import de 49.900 euros que s'han abonat com a neteja no programada o puntual de la xarxa de clavegueram.
En el capítol 2.3.6 del PCAP, on consta el criteri d adjudicació relatiu a la ¿Metodologia de treball de les brigades de suport¿ (pàg 35) com a contingut mínim de la memòria es demana, entre d altres, la ¿Formació mínima i experiència mínima de les persones de la brigada¿, així com un ¿Pla de reposició de baixes, vacances, permisos dels treballadors de la brigada¿. També s indica que es valorarà com a benefici aportat la ¿Previsió formativa¿. No obstant, atès que aquests referits aspectes ja es demanen al capítol 2.1.2 de ¿Recursos humans¿ del mateix PCAP (pàg 20). Cal repetir aquestes propostes en ambdós capítols (2.1.2 i 2.3.6)? Per altra banda, al mateix capítol 2.3.6. del PDCAP sembla que no es valora descriure la metodologia de treball de les brigades de suport. És correcta aquesta interpretació?
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

En el capítol 2.1.2 es demana Formació mínima i experiència que requereix cada categoria professional vinculada a la funcionalitat del lloc de treball i el protocol per la incorporació de nou personal o reducció de personal en base a l'article 43.2 del PCT. En el capítol 2.3.6 es demana Formació mínima i experiència mínima de les persones de brigada i Pla de reposició de baixes, vacances, permisos dels treballadors de brigada. Respecte la formació i experiència el capítol 2.1.2 fa referència als recursos humans de la globalitat del contracte i el capítol 2.3.6 fa referència exclusivament a les brigades de suport. Son dos aspectes diferents i s'ha de fer una proposta adequada a cada capítol tot i així, la informació del capítol 2.3.6 que hom consideri que ja s'explica en el capítol 2.1.2 pot repetir-la o bé referenciar-la. Respecte el protocol per la incorporació o reducció de personal i el pla de reposició de dels treballadors de brigada son aspectes diferents i s'han d'explicar en l'apartat corresponent. Respecte la segona qüestió, la metodologia de treball de les brigades de suport (Organigrama, Horaris i torns de les brigades, Formació mínima i experiència, Pla de reposició de baixes, Comunicació i aprovació per BCASA i procediments de comunicació de les feines) s'han d'explicar i per tant es valoraran, en l'apartat 2.3.6.
En el capítol 2.3.7 del PCAP, on consta el criteri d adjudicació relatiu a la ¿Metodologia de treball del servei 24h, retens, equips d emergència i resposta en episodis de pluja¿ (pàgines 36 i 37) s indica que ha de constar com a part del contingut mínim, el servei de control de plagues. Aquesta empresa interpretava, en canvi, que aquest servei formava part de les actuacions de les brigades de suport, tal i com s indica en l article 28 del PCTP. Poden confirmar en quin capítol cal incloure aquest servei de plagues?
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

Al PCT Art 28 on es parla de Control de Plagues s'indica que la tasca es realitzarà amb una brigada de suport, per tant no s'ha d'incloure el servei de control de plagues com a contingut mínim d'aquest capítol 2.3.7. S'afegeix aquesta modificació a l'informe tècnic d'error aritmètic de l'expedient de contractació.
A l article 26 del PCTP es determina que el contractista haurà de disposar d un servei d atenció permanent 24h, que atendrà les demandes de serveis que es puguin produir fora d horari laboral. Se sol·licita informació sobre el volum aproximat de demandes que ha d atendre a l any el servei d atenció permanent i tipologia de les mateixes
Publicada

10/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

El nombre de demandes que ha d'atendre a l'any el servei d'atenció permanent 24 fora de l'horari laboral és variable. A títol d'exemple, a la resposta al Perfil del Contractant es facilita quadre amb les dades de les demandes ateses que han suposat una actuació durant l'any 2024 per tipologia.
Bon dia, Dins els criteris avaluables amb judici de valor del apartat 2.3.6 Metodologia de treball de les brigades de suport es valora una ¿Garantia en les comunicacions 24 hores¿. Donat que aquests equips no treballen les 24 hores, si us plau a veure si ens poden aclarar que volen dir amb aquesta garantia. Gràcies.
Publicada

02/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

Tal i com estableix l'article 25 del PCT, les brigades de suport hauran de disposar dels mitjans tècnics, humans i materials necessaris. Alhora també s'estableix que els horaris dels serveis de les brigades de suport depenen de les necessitats de BCASA com a conseqüència d'una situació extraordinària o de la necessitat de finalització d'una tasca en curs. Per tant, es pot donar el cas que fora de l'horari habitual de treball, sigui necessari establir comunicacions i per tant es valora la garantia de comunicacions.
Bon dia, En el apartat punt 2.2.2 (pàgina 25) del Plec de Clàusules Administratives Particulars (PCAP) respecte a la -metodologia responsabilitat ampliada- es diu que es valorarà: e) MTD i metodologia responsabilitat ampliada: és valorarà que la proposta apliqui les darreres tècniques disponibles i la metodologia per quantificar els residus amb responsabilitat ampliada del productor (RAP). (0,2 punts) Però tal com es estableix en el epígraf aj) de el article 2 de la Llei 7/2022 de residus i sòls contaminats, el -règim de responsabilitat ampliada del productor- és el conjunt de mesures adoptades per a garantir que els productors de productes assumeixin la responsabilitat financera o bé la responsabilitat financera i organitzativa de la gestió de la fase de residu del cicle de vida de un producte. Atès que tal com es recull en el citat PCAP, el objecte del contracte són els -Serveis de manteniment i conservació de la xarxa i de les instal·lacions del clavegueram de la ciutat de Barcelona (20262034), amb mesures de contractació pública sostenible-, no sent la fi de aquests serveis la posada en el mercat de cap mena de producte, entenem que cap licitador té la condició de productor a que fa referència la llei de Residus. Per tant agrairem si poden aclarir què se sol·licita als licitadors en aquest apartat Gràcies.
Publicada

28/de maig/2025

contestada

16/de juny/2025

La llei 7/2022 de residus i sòls contaminats per una economia circular, aborda una greu problemàtica que en les darreres dècades afecta a les instal·lacions de clavegueram, que són les tovalloletes humides, que de forma indeguda, s'aboquen als aparells sanitaris (vàter, urinaris, etc.) per part dels usuaris, i comporten greus problemes ambientals, de gestió i econòmics. La llei 7/2022 indica que per als productes d'un sol ús que contenen plàstic, com les tovalloletes humides, els globus de plàstic, i els productes del tabac amb filtre, es desenvoluparan règims de responsabilitat ampliada del productor. En la llei 7/2022 s'indica també en la Disposició addicional onzena, que les entitats locals adaptaran els contractes de prestació de serveis, per tal de complir amb les noves obligacions establertes en aquesta llei que siguin de competència municipal. D'aquesta forma, per poder establir els règims de responsabilitat ampliada del productor en relació a un dels residus impropis més problemàtics del clavegueram, les tovalloletes humides, es requereix una quantificació de tovalloletes que indegudament s'aboquen al sistema de sanejament. És indispensable que l'empresa licitadora disposi dels mitjans tècnics i humans per poder contribuir a la minimització de la problemàtica ambiental que les tovalloletes i altres residus impropis del clavegueram generen en la nostra ciutat. Per aquest motiu, el Plec valora que l'empresa licitadora indiqui quin esforç aportarà per oferir les millors tecnologies disponibles (MTD) i metodologia per a la quantificació dels residus amb responsabilitat ampliada del productor (RAP) que tenen relació amb el contracte. En el Plec Tècnic, en el seu Annex 22 Protocol de caracterització dels residus dels sistemes de retenció de les xarxes de sanejament, s'aporta el protocol que ha treballat l'Agència de Residus de Catalunya (ARC), per a portar a terme amb una metodologia contrastada, la caracterització i quantificació dels residus amb responsabilitat ampliada del productor que es capten amb els sistemes de retenció instal·lats als col·lectors, abans del sobreeiximent al medi receptor. En síntesi, el que es requereix és una proposta per aportar les millors tecnologies disponibles pel que fa a la caracterització de residus, així com les propostes per proporcionar dades quantitatives dels residus amb responsabilitat ampliada del productor.
En relació al personal subrogable, existeixen acords d aplicació que afectin a qualsevol matèria laboral que no quedin recollits en els mateixos convenis?
Publicada

02/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

Es facilita dins el PCAP el llistat de personal a subrogar del contracte de manteniment del clavegueram, llistat que relaciona cada persona treballadora amb el seu cost laboral per l'any 2024 (total retribucions + cost empresa) en compliment de l'article 130 de la LCSP. Tot i així, es demana al contractista actual que faci resposta d'aquesta pregunta.
En l apartat 2.3.4 del PCAP, on consta el criteri d adjudicació relatiu a la Planificació i metodologia de treball del servei de Conservació del Clavegueram es requereix que descripció de metodologia de treball per a la inspecció estructural (que forma part de les brigades de suport segons Annex 13 del PCT). Respecte als beneficis també es requereix proposar mesures per la reducció de l impacte, la continuïtat del servei, l agilitat i flexibilitat, per a la inspecció estructural. En l apartat 2.3.5 del PCAP (Planificació i metodologia de treball del servei de Claveguerons) es requereix que descripció de la metodologia de treball per als treballs d inspecció de claveguerons (que forma part de les brigades de suport segons Annex 13 del PCT). Respecte als beneficis també es requereix proposar mesures per l agilitat i per la flexibilitat, per a la brigada d¿inspecció de claveguerons. En l¿apartat 2.3.6, del PCAP, on consta el criteri d¿adjudicació relatiu a la Metodologia de treball de les brigades de suport es requereix que ¿La proposta és tècnicament viable i és susceptible de ser implementada per l¿execució òptima i adequada pels serveis inclosos en l¿objecte del contracte de manera que es pot garantir la continuïtat en l¿execució dels serveis.¿ També es valora proposar ¿Agilitat i operativitat: una proposta serà àgil i operativa si la proposta de gestió i metodologia de treball proposada permet una eficient execució del servei reduint els temps de resposta i la disponibilitat de recursos davant d¿incidents i/o avaries greus, emergències i/o treballs¿ Segons l¿exposat, ens poden aclarir: - on cal incloure la descripció de la metodologia de treball i la proposta de beneficis de les brigades de suport d¿inspecció estructural, en l apartat 2.3.4 o en 2.3.6? - on cal incloure la descripció de la metodologia de treball i la proposta de beneficis de la brigada dinspecció de claveguerons, en l¿apartat 2.3.5 o en el 2.3.6?
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

La metodologia de treball de les brigades de suport que donen suport al servei de conservació (inspecció estructural) i al servei de claveguerons s'han d'explicar al apartat 2.3.4 i 2.3.5 respectivament. La metodologia de totes les brigades de suport en quan als aspectes demanats a l'apartat 2.3.6, (Organigrama, Horaris i torns de les brigades, Formació mínima i experiència, Pla de reposició de baixes, Comunicació i aprovació per BCASA dels canvis i procediments de comunicació de les feines) s'han d'explicar en l'apartat 2.3.6.
Bon dia, La clàusula 10 del PCAP (pàg. 17) determina, pel que fa l¿ ¿Ordre i contingut¿ dels ¿Criteris d¿adjudicació avaluables mitjançant judici de valor¿, que. ¿Es defineixen unes limitacions d¿espai recomanades, fixant un número de pàgines per a cada apartat¿. I per cada un dels apartats que han de formar part de la memòria descriptiva, que s¿han de valorar s¿indica un número de pàgines. Per exemple, pel criteri 2.1.1. Organigrama global del contracte i parc mòbil (fins a 6 punts) s¿indica (40 pàgines). Al respecte demanem aclariment sobre: 1. Si el número de pàgines fixat per cada apartat es recomanat o es obligatori. 2. Què passa si un licitador supera el número de pàgines fixat pel PCAP per cada apartat? Per exemple, si en l¿apartat 2.1.1 (¿Organigrama global del contracte i parc mòbil¿) permet fins a 40 pàgines; i un licitador presenta 42 pàgines en aquest criteri? ¿ S¿avaluaran aquestes 2 pagines de més en la mesura que les limitacions són ¿recomanades? ¿ No s¿avaluaran les 2 pàgines que excedeixen el límit i les altres 40 sí? ¿ Es valorarà l¿apartat en 0 punts? ¿ S¿exclourà a l¿empresa licitadora? Gràcies.
Publicada

28/de maig/2025

contestada

16/de juny/2025

El nombre màxim de pàgines per a la presentació de les propostes avaluables mitjançant judici de valor que s'estableix a la documentació reguladora del contracte, atesa la complexitat del mateix, té caràcter de recomanació. La permissió d'un excés es considera justificada quan respon a la pròpia formalitat de la presentació de que es tracti (índex, annexos de referències, bibliografia, etc.) No es preveu minva en la puntuació o l'exclusió per un excés en el nombre de pàgines, excepte en el cas que aquest provoqués una irregularitat en la presentació susceptible d'aplicació d'allò previst per l'article 84 del RD 1098/2011 de 12 d'octubre RCAP, en concordança amb l'article 139.1 de la Llei 9/2017 de 8 de novembre LCSP.
En el criteri d adjudicació previstos a l apartat 1.3.3 del PCTP, relatiu a la ¿Motorització dels vehicles¿ es diu: ¿El valor estimat per a l amortització de vehicles contempla l adquisició de vehicles amb motor de combustió GNC. L estimació econòmica per la millora en la motorització subministrant vehicles elèctrics (EV) és de 3.000.000 € addicionals. Tenint present que per aquests vehicles no es pot acudir directament al mercat de compra- venda i s han de construir ad-hoc (alta complexitat i preparació prèvia a la posada a punt) i per tant l establiment del preu exacte d aquesta tipologia de vehicles presenta molta dificultat¿. D altra banda, a l article 44.1.5 del PCTP (¿Requeriments per tots els vehicles¿) s especifiquen els requisits d ambientalització que haurà de complir la flota de vehicles proposada. En concret, en l apartat 5) i 6) s estableix el següent: . apartat 5): S estableix que els vehicles de quatre rodes o més oferts hauran de complir, com a mínim, la normativa corresponent que s hi detalla. apartat 6): S estableix que els equips mòbils d aspiració/impulsió hauran d estar dotats de sistemes de recirculació d aigua del clavegueram, sempre que sigui tècnicament possible per a la realització de les tasques assignades. Atès que els vehicles s han de construir ¿ad-hoc¿ se sol·liciten els següents aclariments: 1) precisar què significa ¿sempre que sigui tècnicament possible per a la realització de les tasques assignades¿ i si té alguna repercussió en la puntuació el fet de no equipar els vehicles amb recirculació 2) pel que fa als vehicles que no estan fabricats a l hora de presentar l oferta, se sol·licita quina és la documentació acreditativa que cal presentar per tal de donar compliment dels nivells sonors.
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

Es considera que els vehicles d'aspiració/impulsió (de 4 a 6 m3, de més de 6m3, de igual o més de 9m3) del grup 4 descrits al punt 1.3 de l'annex 15 sí poden estar dotats d'un sistema de recirculació tenint en compte la flota de vehicles de l'actual contracta. Aquests vehicles han de disposar de recirculació tal i com indica l'annex 15 del PCT i és una obligació contractual. El licitador haurà de presentar la documentació indicada a la pàgina 43 del PCAP que inclou tant la taula en format editable en Excel com el document no editable signat per part de la persona legal representant de l'empresa licitadora. Aquesta documentació es presentarà independentment de si els vehicles estan fabricats o no. Si en el moment de la presentació de l'oferta no es disposa de la etiqueta europea d'eficiència dels neumàtics, l'oferta signada es considera suficient com a justificació.
Bon dia, Tant en el apartat 2.2.2 Residus com en el 2.3.7 Metodologia de treball del servei 24 hores, retens, equips de emergència i resposta a episodis de pluja; es sol·licita que estigui inclòs com a mínim un apartat de control operacional. Es correcte que es tingui que desenvolupar en els dos apartats o es pot desenvolupar tan sols en un? Gràcies.
Publicada

04/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

En l'apartat 2.2.2 Residus es demana "Control operacional. Documentació de la gestió i tractament de residus" respecte la proposta de gestió dels residus i en l'apartat 2.3.7 Metodologia de treball del servei 24 hores, retens, equips de emergència i resposta a episodis de pluja es demana "Control operacional. Documentació de traçabilitat de la gestió i registre de comunicats i realització d'informes" respecte la proposta de gestió i metodologia de treball del servei 24 h, retens, equips d'emergència i resposta a episodis de pluja. Son aspectes diferents que s'han de desenvolupar en l'apartat corresponent.
En el capítol 2.3.7 del PDCAP, on consta el criteri d adjudicació relatiu a la ¿Metodologia de treball del servei 24h, retens, equips d emergència i resposta a episodis de pluja¿ , s indica que es valorarà com a benefici aportat al contracte l agilitat i operativitat: una proposta serà àgil i operativa si la proposta de gestió i metodologia de treball proposada, del servei 24 h, retens, equips d emergència i resposta a episodis de pluja, permet una eficient execució del servei reduint els temps de resposta i la disponibilitat de recursos davant de incidents i/o avaries greus, emergències i/o treballs especials o extraordinaris que puguin sorgir amb el mínim impacte sobre les feines ordinàries. És correcte aquest criteri de valoració tenint en compte que els equips de reten, servei 24 h no tenen tasques ordinàries assignades i estan a disposició fora de l horari laboral?
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

El criteri del plec és correcte, respecte l'agilitat i operativitat, una proposta serà àgil i operativa si la proposta de gestió i metodologia de treball proposada, del servei 24 h, retens, equips d'emergència i resposta a episodis de pluja, permet una eficient execució del servei reduint els temps de resposta i la disponibilitat de recursos davant de incidents i/o avaries greus, emergències i/o treballs especials o extraordinaris que puguin sorgir amb el mínim impacte sobre les feines ordinàries. S'entén com a feines ordinàries aquelles que es realitzen de manera ordinària en el marc de la contracta.
En PDCAP, en el capítol 2.3.5., consta el criteri d adjudicació relatiu a la ¿Planificació i metodologia de treball del servei de Claveguerons¿, i allà s indica que aquest apartat es valorarà en funció de varis criteris que es detallen en l¿apartat ¿què es valorarà¿. Entre aquests criteris, consta el següent: ¿La metodologia de treball proposada per als treballs d inspeccions de claveguerons és tècnicament viable i susceptible de ser implementada per l execució òptima i adequada pels serveis inclosos en l objecte del contracte de manera que es pot garantir la planificació anual en la prestació del servei¿. No obstant aquesta previsió, cal tenir en compte que la brigada de suport al servei de claveguerons estarà a disposició del tècnic municipal, d¿acord amb les seves instruccions, tal i com es disposa en l¿article 22.1. ¿Objecte del servei¿ del PCT i, per tant, no hi ha cap previsió del número d inspeccions anuals a realitzar, ni en aquest apartat primer de l article 22 ni tampoc en l apartat segon d aquest mateix article, relatiu a la ¿Descripció del servei¿. Sol·licitem que confirmin si és necessari adjuntar una planificació anual en format cronograma i, en cas de resposta afirmativa, agrairíem que s¿especifiqués el volum mitjà anual previst per cada una de les tasques descrites a l¿Article 22.2. ¿Descripció del servei¿ del PCT.
Publicada

06/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

En el servei d'inspecció de claveguerons existents no és necessari aportar una planificació anual en format cronograma.
En el capítol 2.3.6 del PDCAP (Metodologia de treball de les brigades de suport) no s aprecia que es sol·liciti com a contingut mínim la metodologia de treball dels equips de suport descrits en l Annex 13 del PCTP. Tanmateix, en els capitols 2.3.4. i 2.3.5 (Planificació i metodologia de treball del servei de Conservació del Clavegueram i Planificació i metodologia de treball del servei de Claveguerons, respectivament) es demana que continguin la metodologia de treball de les brigades de suport associades a aquests serveis. En aquest sentit es sol·licita: - les brigades de suport del servei de conservació i del servei de claveguerons s han d explicar als capítols 2.3.4 i 2.3.5 o al capítol 2.3.6? - en el capítol 2.3.6. es demana com a benefici aportat al contracte (Agilitat i operativitat) les brigades de suport en les tasques ordinàries. No obstant s entén que no faran tasques ordinàries sinó que fan tasques a petició de BCASA i, per tant, són brigades a disposició per executar treballs especials o extraordinaris, fet que sembla contradir aquest punt d afectació a la planificació ordinària. Es demana aclariment en aquest punt.
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

La metodologia de treball de les brigades de suport que donen suport al servei de conservació (inspecció estructural) i al servei de claveguerons s'han d'explicar al capítol 2.3.4 i 2.3.5 respectivament. Respecte la segona pregunta, en l'aspecte a valorar d'agilitat i operativitat pel Benefici aportat al contracte en el qual es valora l'eficiència i la disponibilitat de recursos davant d'incidents i/o avaries greu, emergències i/o treballs especials o extraordinaris que puguin sorgir es valora la reducció del temps de resposta i la capacitat del contractista per atendre les peticions amb el mínim impacte sobre les feines ordinàries. En l'article 25 del PCT s'indica que BCASA podrà demanar al contractista la modificació del nombre d'operaris de les brigades de suport [...] amb l'antelació suficient. També indica que el/la contractista procedirà a l'allargament de la jornada de les brigades de suport en el cas que BCASA ho requereixi coma conseqüència d'una situació extraordinària o de la finalització d'una tasca en curs. S'entén com a feines ordinàries com per exemple, les establertes als articles 4.4.1, 7.4.1. Per tant, respecte la segona pregunta on es demana aclariment respecte la possible contradicció entre les feines de les brigades de suport i les feines ordinàries no es dona.
La numeració dels capítols o apartats puntuables de l oferta tècnica que consta a la pàgina 18 del PCAP és 2.1, 2.1.1., 2.1.2. 2.1.3., 2.2, etc. En l oferta a presentar s ha de seguir aquesta numeració o se n pot fer servir una altra?
Publicada

02/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

L'ordre que consta a la pàgina 18 del PCAP replica la literalitat de l'estructura proposada a l'Annex 4 de l'Informe de necessitat del contracte, però no té cap altra rellevància, atès que la proposta relativa als criteris avaluables mitjançant judici de valor i l'oferta econòmica i/o avaluable mitjançant fórmules es presenten en sobres electrònics separats. Per exemple, no hi ha cap inconvenient en prescindir del "2" inicial de la seqüencia, sempre que es respecti l'ordre de continguts que es desenvolupa a continuació.
En l apartat 2.3.5 del PDCAP, s estableixen els criteris de valoració relatius a la ¿Planificació i metodologia de treball del servei de claveguerons¿. En aquests, només es té en compte la metodologia de treball de les inspeccions en relació amb l agilitat i la flexibilitat del servei. Se sol·licita que es confirmi que en els treballs d inspecció, no és necessari incloure cap mesura destinada a reduir l impacte ni garantir la continuïtat del servei en cas d imprevistos com sí que s inclou en la resta de serveis.
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

La metodologia de treball de les inspeccions de claveguerons es té en compte tant en la valoració de la Descripció i Aplicabilitat com en la valoració del Benefici aportat al contracte. Pel que fa a les inspeccions de claveguerons, respecte la valoració del Benefici aportat al contracte, és valora l'Agilitat i operativitat i la Flexibilitat, mentre que no es valoren les mesures per reducció de l'impacte ni la continuïtat del servei davant imprevistos.
A l¿article 4.2 del PCTP, relatiu ¿a la descripció del servei d¿inspecció¿ es determina que la revisió també comprèn els elements portafibra instal·lats, indicant-se en aquest article que els paràmetres a mesurar per a cadascun dels elements de la xarxa de clavegueram es recullen a l¿Annex 4 del PCTP, en el qual es defineixen els criteris de valoració del nivell d¿operativitat d¿aquests. No obstant, al referit annex 4 del PCTP no hi ha cap format per valorar el nivell d¿operativitat d¿aquests elements portafibra. Se sol.liciten els criteris de valoració per l¿estat dels elements portafibra.
Publicada

10/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

Tal i com indica l'article 4.2. "Descripció del servei d'inspecció" la inspecció consisteix en fer una revisió de tots els elements que formen la xarxa de clavegueram així com els tubs i elements portafibra instal·lats, per avaluar el seu estat de conservació i neteja i detectar possibles incidències que puguin afectar el seu correcte funcionament. L'article 4.3 "Valoració del nivell d'operativitat de la xarxa" exposa que es determina si un element de la xarxa de clavegueram es neteja o no en base als llindars establerts a l'annex 4. Pel que fa als tubs portafibra el contractista es limitarà a detectar i comunicar si es produeix alguna incidència sense valorar la seva operativitat.
En l¿apartat 2.3.6 del PDCAP s¿estableix com a criteri d¿adjudicació la presentació d¿una ¿Metodologia de treball de les brigades de suport¿. En el subapartat de ¿què es valorarà¿ s¿estableix -entre d¿altres- que es valorarà com a benefici aportat al contracte que la proposta aporti, de manera rellevant/significativa, el següent aspecte: ¿b) Garantia en les Comunicacions 24 hores: es valorarà que la proposta garanteixi les comunicacions 24 hores de manera fiable i constant durant tot el contracte. (0,5 punts)¿. Sol·licitem aclariment sobre aquest requisit de valoració, especialment pel que fa a la seva aplicació a les brigades de suport, les quals no tenen disponibilitat 24 hores i si aquesta exigència s¿aplica també en els períodes en què les brigades no estan operatives, doncs ja es disposa dels equips de reten.
Publicada

05/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

Mateixa resposta que una pregunta anterior: Tal i com estableix l'article 25 del PCT, les brigades de suport hauran de disposar dels mitjans tècnics, humans i materials necessaris. Alhora també s'estableix que els horaris dels serveis de les brigades de suport depenen de les necessitats de BCASA com a conseqüència d'una situació extraordinària o de la necessitat de finalització d'una tasca en curs. Per tant, es pot donar el cas que fora de l'horari habitual de treball, sigui necessari establir comunicacions i per tant es valora la garantia de comunicacions.
En relació al personal subrogable subjecte al Conveni FCC SA, CESPA, URBASER (Barcelona medi ambient) s observen les següents discrepàncies corresponents als anys de les taules salarials: . A la pàgina 7 del PCAP s indica taules salarials vigents 2022, tant en el text com en la taula; . En la introducció de la taula que consta a la pàgina 111 del PCAP, a on consta el llistat de personal subrogable (taula costos salarials empresa) s indica que les Retribucions personal Conveni FCC SA, CESPA, URBASER (Barcelona, medi ambient) anual a Desembre 2023, però en canvi el títol de la columna indica any 2024. Sol·licitem aclariment en relació a l any dels costos salarials del personal subrogable subjectes a aquest Conveni.
Publicada

02/de juny/2025

contestada

16/de juny/2025

En el càlcul dels costos de personal s'han pres en consideració els costos del personal subrogat transmès pel contractista per l'any 2024 (corresponents als imports indicats a la taula de personal subrogat de la pagina 111 del PCAP) que són superiors als costos laborals continguts al conveni col·lectiu del 2023, vigent en el moment de l'aprovació de la licitació (Correspon al conveni de referència que s'indica a l'encapçalament de la taula de la pàgina 111 del PCAP). (Els costos de personal segons conveni de 2023 respecte els costos empresa del personal de subrogació es publiquen a la resposta al Perfil del Contractant).